Općina Lumbarda Participativno budzetiranje

Birajte male komunalne projekte koje želite da Općina Lumbarda uvrsti u proračun

Participativno budžetiranje ili skraćeno PB je demokratski proces tijekom kojeg članovi zajednice izravno i na strukturirani način odlučuju o raspodjeli dijela javnog proračuna.

U Općini Lumbarda participativno budžetiranje provest će se tijekom proljeća 2023. godine kroz dva odvojena procesa: u suradnji s građanima na razini Općine te u suradnji s učenicima Područne Osnovne škole Lumbarda, s ciljem:

  • otvaranja prostora za aktivnu participaciju građana u identificiranju problema zajednice te osmišljavanju rješenja
  • uključivanja građana u proces odlučivanja o načinu trošenja proračunskih sredstava
  • osnaživanja aktivnog i upućenog građanstva te jačanja građanskih kompetencija za sudjelovanjem u demokratskim procesima
  • jačanja povjerenja građana u lokalne institucije
  • unapređenja transparentnosti rada lokalne uprave

Općina Lumbarda podijelila je građanima informativnu brošuru koju su dobili zajedno s računima od KTD-a Mindel.

Ciklus PB-a u Općini Lumbarda bit će realiziran kroz šest faza:

1. Javna tribina održat će se 30. ožujka od 18:00 do 19:30 sati u dvorani Levant, kao prvo informativno događanje o PB-u za sve građane Lumbarde.

2. Tijekom travnja 2023. građani Lumbarde bit će pozvani na radionice prema mjestu stanovanja, gdje će moći predstaviti svoje projektne prijedloge, raspravljati te glasovati o njima.

3. Izglasani projekti proći će tehničku analizu prema unaprijed definiranim kriterijima.

4. Objava rezultata i uvrštavanje projektnih prijedloga, koji su pozitivno ocijenjeni tijekom tehničke analize, u proračun za 2024. godinu.

5. Evaluacija procesa.

6. Realizacija projektnih prijedloga u roku godine dana.

Kako će izgledati radionice za građane?

Tijekom travnja ove godine, svi građani Lumbarde dobi 16+ bit će pozvani da svoje projektne prijedloge (jedan projektni prijedlog po sudioniku) predstave na radionici, koja će se održati u popodnevnim satima, u trajanju do 2 sata. Građani će biti u mogućnosti prisustvovati radionici prema mjestu stanovanja:

Radionica 1: Soline, Sv. Antun, Javič, Krmača, Račišće
Radionica 2: Kosovo, Koludrt, Šerić, Žabnjak
Radionica 3: Vela Postrana, Mala Postrana
Radionica 4: Vela Glavica, Mala Glavica, Tatinja

Sudionici radionica predstavljat će projektne ideje, raspravljati o njima te glasovati. Sa svake radionice tri projektna prijedloga s najvećim brojem glasova bit će proslijeđeni na tehničku analizu prema unaprijed definiranim kriterijima.

Koje kriterije izabrani projektni prijedlozi moraju ispunjavati kako bi prošli tehničku analizu?

  1. Realizacija pojedinačnog projekta može iznositi najviše 8.000 EUR (uključujući PDV), minimalna vrijednost nije ograničena.
  2. Projekt doprinosi općoj dobrobiti zajednice.
  3. Projekt nije ideološkog, političkog ili religijskog karaktera.
  4. Projekt nije štetan za okoliš.
  5. Realizacija projekta je moguća u vremenskom roku od najviše godine dana.
  6. Realizacija projekta je u nadležnosti općinske uprave, odnosno ustanova i organizacija u njenom vlasništvu.

Okvirni troškovnik

S obzirom na ograničenu maksimalnu vrijednost po projektnom prijedlogu (do 8.000 EUR, uključujući PDV), u nastavku se nalaze primjeri prihvatljivih projekata, kao i okvirni troškovnik manjih komunalnih zahvata.

Primjeri prihvatljivih projekata:

  • uređenje javnih zelenih površina, pješačkih staza, trgova i pješačkih zona
  • postavljanje zaštitnih ograda i branika, ogradnih zidića
  • uređenje dječjih igrališta, postavljanje sprava za rekreaciju odraslih, koševa, golova
  • postavljanje klupa, koševa za smeće, prometnih znakova, semafora, treptača, putokaza, naziva ulica, autobusnih čekaonica
  • sanacija divljih deponija
  • uređenje nerazvrstanih cesta, parkirališta, nogostupa
  • iscrtavanje oznaka na kolniku – pješačkih prijelaza, zaustavnih crta, razdjelnih linija, strelica, STOP, ŠKOLA i sličnih natpisa
  • održavanje i postavljanje javne rasvjete na prometnicama i javnim površinama, itd.

Dodatne informacije

Za sve upite vezane uz participativno budžetiranje možete se obratiti na e-mail adresu: pb@lumbarda.hr

Pratite obavijesti o javnoj tribini i ostalim fazama procesa participativnog budžetiranja na web stranici i na društvenim mrežama Općine Lumbarda te ostalim kanalima komunikacije (web portali, oglasne ploče).

PREUZMITE BROŠURU

PREUZMITE PLAKAT

Podijelite sadržaj:
Prethodna objava Javni poziv nositeljima stvarnih prava na predmetnim i susjednim katastarskim česticama

3 komentara

Comments are closed.

OIB: 08108782395

MB: 2753600

Poslovna banka: Raiffeisenbank d.d.

IBAN: HR8524840081860000009

Kontaktirajte nas

Lumbarda 493
20263 Lumbarda

Pon – Pet: 07:00 – 15:00 h

Općina Lumbarda © 2025. Sva prava pridržana. Izrada: Impresija

Skip to content